Thursday 2 May 2013

Dakwat Kekal Jadi Biskut ???


3 HARI LAGI........

 
Pada 30 April 2013 undi pos telah dilaksanakan oleh pegawai keselamatan dan ada bahagian-bahagian serta individu lain yang layak undi pos telah membuang undi.
 
Kontroversi terus melanda melibatkan isu dakwat yang digunakan telah menjadi keraguan ekoran dakwaan ianya tidak kekal bukan saja selama sehari tetapi tidak sampai 24 jam.Tetapi ada juga disesuatu tempat yang masih kekal walaupun telah dibasuh dengan minyak atau bahan  pencuci.


 
 
Persoalan: kenapa ada dakwat  yang boleh hilang dan ada yang kekal ???
 
Beberapa teori kemungkinan mengapa dakwat nie hilang :
 
1. Kemungkinan petugas SPR tak ikut prosedur ditetapkan.
2. Kemungkinan botol dakwat tidak digoncang terlebih dahulu sehingga sebati.
3. Kemungkinan ada pihak sengaja mempermainkan isu dakwat supaya rakyat meragui kewibawaan SPR.
4.Kemungkinan dakwat yang dibekalkan tidak sama standard diantara  suatu kawasan undi yang kemungkinan terdapat dakwat tidak kekal.
 
Tapi perkara di atas hanyalah teori bukan tuduhan terhadap SPR atau mana-mana pihak yang terlibat dalam PRU 13 termasuk Parti-Parti Politik. Diharap pihak SPR mesti menyiasat dengan bantuan polis bagi menyelesaikan masalah ini sebelum PRU 13 pada 05.05.2013.Rakyat ingin tahu segala kebenaran dengan jelas.
 
p/s: Lain kali guna inai pulak untuk PRU 14

1 comment:

  1. salam2! takde org ka? ni citer poyo mane blogger@goblog ni bwk isu ni dah setel bro semuanya permainan pembangkang kau g percaya bulat2 buat ape pastu sebarkan.... kemaruk nak cari followers ke maklum lah membe baru 6 org termasuk diri sendiri ke? hahaha.....kawan2 aku ade 4-5 org polis n askar tak hilang lg pun dakwat kat tangan sampai hari ni,walaupun sampai guna thinner masih belum hilang...jgn bawak isu yg tak betul n sebarkan fitnah pembangkang cukup2 lah milosuam dah ke dalam ko nak masuk dalam jugak ke? gambo ni pun ko cilok dr mane gak nye dh mintak izin blm?

    ReplyDelete