Tuesday 30 July 2013

Ramai Yang Menjadi " Anak Haram "


YANG HARAM TETAP HARAM !!!
 
 
Pertandingan ratu cantik sudah difatwakan haram pada 1996, tetapi kejahilan sesetengah umat islam seakan acuh tak acuh dengan hal nie...
 
 
                                                  gambar hiasan
 
sebab utama kenapa iana haram adalah kerana menayangkan tubuh badan tak kiralah pakai baju kebaya ker atau baju sukan.Ini dah tentulah memanipulasi wanita dan menjatuhkan martabat sedangkan kita patut memilihara.Mungkin di bali hanya memakai baju sukan tetapi di peringkat antarabangsa mereka perlu memakai bikini .Adakah dengan pakai bikini dianggap sudah cantik ?
 
                                                           gambar hiasan
 
lagi satu, majlis fatwa jangan berat sebelah plak tentang tayang badan terhadap wanita, sukan bina badan pun patut diharamkan sebab menayangkan tubuh badan. Mereka wajib berseluar dalam bagi lelaki dan seluar dalan dan coli bagi wanita.Bukankah ini juga patut diharamkan.
 
Antara sukan yang patut diharamkan:
 
- renang
-gimnastik
-akuatik berirama
- banyak lagi kalau nak disebut...............
 
dan seperkara lagi , sepatutnya mufti mewartakan haram bagi laki dan perempuan berpakaian seksi atau menjolok mata  atau tidak menutup aurat ( biasenya tak pakai tudung )di tempat-tempat awam sebagaimana dilakukan oleh pihak syariah Aceh.Kenapa kita tak mampu laksanakan...jangan sampai orang kata undang-undang islam Malaysia suam-suam kuku dan tenggelam timbul sehinggakan ramai yang boleh permainkan hokum Allah.Jangan letakkan islam hanya pada perlembagaan semata-mata.Kita boleh lihat mereka menayangkan badan di mana-mana sehinggakan di bulan Ramadhan pun mereka tak hormat...nak pandang depan tertonjol..pandang belakang terbuka..pandng bawah terbuka..pandang atas tersingkap....tapi bila dipandang -pandang , tau plak mau marah..timbullah pulak kes gangguan seksual..
 
 
p/s: kejahilan mereka hanya mengatakan haram kepada anjing dan babi saje...
 
cc: eric guys & google images
 
 
 
 
 


No comments:

Post a Comment