Monday 28 May 2012

DI SEBALIK LADY GAGA

Ramai yang cukup teruja apabila penyanyi yang mendendangkan lagu Poker Face dan Bad Romance serta mempunyai peminat di seluruh dunia iaitu Lady Gaga sedang membuat konsert di seluruh Asia termasuk di Indonesia.Sehinggakan ada yang hilang akal memuja penyanyi tersebut dan mengangkatnya sebagai ikon hiburan yang boleh di jadikan ikutan.
Umat Islam di Indonesia Menentang Lady Gaga
Di indonesia yang mempunyai majoritinya adalah beragama Islam tidak terlepas daripada fenomena tersebut, tetapi tidak bagi Ulama di sana yang menetang kehadiranya yang dianggap sebagai membawa imej kotor selain daripada imej seksi yang melampau.Ada diantara suara-suara peminat dan artis mempertikaikan Ulama Indonesia berat sebelah tentang pemakaian Lady Gaga di mana artis dangdut mereka sama juga seksi dan berjoget tetapi tidak dikritik oleh ulama dan ektremis agama.


Lady gaga memberi pose mata satu bererti Dajjal


















Namun pertikaian tentang pakaian yang disuarakan adalah hanyalah aspek luaran.Tetapi ada disebalik simbol-simbol tersembunyi yang cuba di bawa oleh Lady Gaga (L) iniTterdapat rencana yang ditulis oleh Ir. Supani yang merupakan aktivis Muslimah Hizbut  di dalam akhbar Republika .Beliau menggariskan 10 perkara kenapa Lady Gaga wajar dihalang persembahannya.



1)  Lady Gaga digambarkan sebagai robot Illuminati dengan memakai aksesori setiap kali membuat persembahan dengan penampilan secara vulgar memperlihatkan lambang kelompok Yahudi  yang mempunyai hubungan erat dengan pergerakkan Freemason.

2) Penyayi ini dianggap sebagai ratu iblis liberal  memuja syaitan . Ini dapat disaksikan di dalam video klip Alejandro yang menggambarkan Lady Gaga bersatu dengan  tuhan. 

3) Di anggap  sebagai penyebar gaya hidup lesbian yang boleh disaksikan di dalam lagu Born This Way.

4)  Sebagai  ikon pornografi di mana banyak melakukan persembahan-persembahan lucah yang mengghairahkan penonton disamping pakaian yang sangat memalukan bagi kelompok umat islam.

5) menganjurkan sikap boros dengan membeli tiket dengan harga mahal sedangkan wang terebut boleh disalurkan kepada pihak-pihak yang memerlukan.

6) Lady Gaga memperjuangkan kehidupan seks bebas di mana tidak terikat dengan perkahwinan yang dianggapnya boleh menghancurkan karier seninya jika berkahwin.

7)  Menghina semua agama kerana sebelum memulakan persembahan , Lady Gaga akan memulakan ritual di mana akan  menggunakan darah sebagai pemujaan.

8) menggunakan  khidmat paranormal bagi tujuan menghalang roh-roh jahat daripada menggangu konsertnya.Ini jelas amalan syirik yang bertentangan dengan Islam.

9) Lady gaga menghina kaum hawa dengan menganggap kaum ini tidak lebih sekadar Objek seks semata-mata.Kerana itulah beliau sering memakai pakaian yang menojlok mata setiap kali membuat persembahan.

10) Sebagai perosak moral manusia di mana bercita-cita ingin menghasilkan  minyak wangi daripada darah dan sperma manusia.


Selepas meneliti alasan yang diberi, ada kewajaran mengapa konsert ini mesti dihalang dan ditentang kerana akan mempengaruhi peminat terutama  yang beragama islam.Dengan membenarkan budaya hedonisme dalam seni bukanlah satu perkara yang baik bagi semua.Banyak yang negatif daripada positifnya daripada konsert ini.

No comments:

Post a Comment